Scottoiler Dual Injector:
Ote
valmistajan asennusohjeesta
Asennus:
- puhdistetaan ketju ja ratas
esimerkiksi polttoöljyllä,
pyyhitään sekä
annetaan kuivahtaa hetken
- puhdistetaan
loppu rasva ja lika asennusympäristöstä
- irroitetaan (tarvittaessa) aikaisempi yksipuolinen öljyn
levittäjä kiinnikkeestään
- tarkastetaan että kaksipuoleisen systeemin voi
asentaa
paikoilleen mukana olevilla tarvikkeilla
- jos voidaan, niin irroitetaan vanha rasvan
levittäjä ja
katkaistaan säiliöltä tuleva
öljyputki sopivasta
kohdasta (huomioiden uuden rasvauslaitteen putken pituus)
- kasataan uusi rasvaaja käyttövalmiiksi
- haetaan uudelle kiinnikkeelle paikka ja merkitään
se
alumiiniin
Kiinnitetään uusi rasvaaja paikoilleen
- hiotaan merkitty kohta ja puhdistetaan se täysin
rasvattomaksi
- poistetaan kaksipuoleinen tarra kiinnikkeen pohjasta (kokonaan, se ei
kuitenkaan kauaa kestä öljyn vaikutusta)
- liimataan kiinnike superliimalla (tässä kohdassa
olisi apu tarpeen jotta rasvaajapaketti menee varmasti juuri oikeaan
kohtaan)
- painetaan kiinni 30 sekuntia
- varmistetaan rasvaajan pysyminen kiinni kahdella haarukan
kiertävällä nippusiteellä
- porataan kiinnikkeeseen kaksi 3 mm reikää
- merkitään reikien paikat takahaarukan
alapinnalle (tässä kohdassa
olisi apu tarpeen jotta rasvaajapaketti menee varmasti juuri oikeaan
kohtaan)
- porataan reiät 2 millin terällä
- tehdään reikiin 3 mm kierteet
- kokeillaan kuinka hyvin rasvaajan kiinnikkeen paikka osui kohdalleen
(ruuvataan koko komeus kiinni ja suurennetaan tarvittaessa hieman
kiinnikkeen reikiä jotta sen asentoa voi vielä hiukan
korjata)
- poistetaan kiinnikkeen alareunasta kaksipuoleinen tarra (kokonaan, se
ei kuitenkaan kauaa kestä öljyn vaikutusta)
- puhdistetaan alumiini- ja muovipinnat ja karhennetaan ne
- lisätään pari tippaa liimaa väliin
- kierretään ruuvit kiinni (kierrä ruuvit
hieman
kierteille, käännä kiinnikkeen asento jo
kiinnikkeen
nostovaiheessa oikeaksi mikäli suurensit kiinnikkeen
reikiä,
paina kiinnikettä alumiinia vasten
rasvaajan
pysyessä koko ajan
lopullisessa asennossaan ja kierrä lopuksi ruuvit
kiinni)
ja
- liitetään putket toisiinsa
- käännetään suuttimet oikeaan
asentoon
- kiristetään rasvaajan pultti sopivan tiukalle
(muovisia
osia..)
- testataan toiminta, rasvaajan asetuksiin ei tarvitse puuttua
- liimataan varoitustarra paikoilleen
- poistetaan aiemman rasvauslaitteen
ylimääräiset kiinnikkeet haarukan alapinnalta
Muutaman sadan kilometrin ajon jälkeinen
näkymä
takahaarukan alapinnalle (öljyn
syöttöä on pidetty
jonkin matkaa täysillä):
Huomioita kuvasta:
- sisempi suutin näyttää
levittäneen enemmän
öljyä kuin ulompi
- Dual Injectorin suuttimia pitää laskea pari
milliä
alaspäin, jotta takarattaan
näkyvällä puolella
oleva suutin siirtyy
takarattaassa olevan harjanteen päälle öljyn
leviämisen tasaamiseksi (kuten
CLS:n
FAQ kertoo heidän rasvanlevityslaitteensa osalta)
- kuvasta näkyy hyvin kuinka
lähelle
haarukan pintaa rasvaajan koteloon menevä muoviputki osuu
("teräväkulmaiseen" hankauskohtaan lienee
syytä laittaa
hieman lisävahvistusta)
- putkien liitos on tässä tehty
kirkkaalla
kutistemuoviputkella
-
suuttimet ovat tarkoituksella niin kaukana rattaan ja ketjun
muodostamasta nielusta että nielu ei missään
vaiheessa
voi imaista
alimpia putkia mukaansa ja toisaalta renkaan vaihto on helpompaa kun
rattaan edessä on enemmän tilaa muun muassa ketjujen
irroittamiseksi
- renkaanvaihdon yhteydessä
irroitetaan suuttimet ja öljyputki sekä
löysytetään messinkinen (vast)
kuusiokolopultti, jolloin
rasvaajan runko kääntyy alas (tai irroitetaan se
tarvittaessa
kokonaan)